Huldreheim

DNT Oslo og Omegn
Oslomarka

OBS! Solcellepanelet er midlertidig ut av drift (april 2024).

Ny og familievennlig hytte i Østmarka. Huldreheim ligger flott til ute på en odde, ved Ramstadsjøen, og innbyr til sommerdager med bading og fisking. Hytta har god plass og passer perfekt for en familietur ute i naturen.

Generøs giver

Hele den flotte hytta med tilhørende uthus er gitt av en meget generøs mann fra Rælingen, nemlig Håkon Ljøgodt. DNT Oslo og Omegn takker Håkon for gaven og hytta er allerede blitt en svært populær hytte for barn, unge og folk i alle aldre.

Bestilling

Huldreheim er ubetjent og åpnes med DNTs standardnøkkel. Alle kan bruke hyttene, men kun medlemmer av DNT får tilgang til nøkkelen og du må forhåndsbestille plass på hytta. Den som er ansvarlig for bestillingen må være minst 18 år.

Hytta disponeres fra kl. 14 ankomstdagen til kl. 14 avreisedagen. Turistforeningens hytter brukes til friluftsliv, og det er ikke anledning til å ha fest på hytta. Hunder kan dessverre ikke være med inn i hytta.

Vedovn til oppvarming, gassbluss til matlaging, basisutstyr for matlaging og oppvask, stearinlys og dopapir, dyner, puter og tepper. Veden på hytta skal kun benyttes til fyring i vedovnene, ikke til bål ute. Ta med all mat, gjerne litt ekstra stearinlys (ikke telys) og dopapir, ren lakenpose og putevar, eller eget rent sengetøysett (sovepose ikke tillatt). Hytta har sprinkelseng for barn. Barnedyne og laken må tas med. Hytta har solcellepanel, men det er lurt å ha med hodelykt i den mørke årstiden. Hver enkelt må gjøre rent etter seg. Hovedregelen er at du bør forlate hytta i den stand du selv ønsker å finne den, og gjerne litt bedre enn da du kom.

Det er ikke robåt eller kano på hytta.

Vannkilde

Vann hentes i Ramstadsjøen og bør kokes før det drikkes.

Beskrivelse av hytta

Hytta er 52 m2, på ett plan pluss hems. Stue og kjøkken i åpen løsning. Stua er møblert med sofagruppe. Det er to soverom med to køyesenger i hver (4 sengeplasser på hvert rom) og 10 madrasser på hemsen. Utedoen ligger mellom hovedstien og hytta.

Andre DNT-hytter i Oslomarka

DNT Oslo og Omegn har 36 ubetjente hytter i Marka:

Andre DNT-hytter i Marka

Kart: finner du i dntbutikken

Denne hytta har fått støtte av overskuddet fra spillemidlene til Norsk Tipping.

Huldreheim, rom 1, seng 2

Overkøye Minst en i turfølge må være medlem for å bruke hytta, og må ha med seg DNT-nøkkelen.

Huldreheim, rom 1, seng 1

Underkøye Minst en i turfølge må være medlem for å bruke hytta, og må ha med seg DNT-nøkkelen.

Huldreheim, rom 1, seng 3

Huldreheim, rom 1, seng 4