Vilkår for Senjabu

Vilkår for bruk av Troms Turlags ubetjente hytter Privatpersoner bestiller og forhåndsbetaler hytteoppholdet i sin helhet. Man bestiller én seng per person og medlemmer skriver inn medlemsnummeret sitt. Den som forhåndsbestiller har fortrinnsrett til sengeplassene på hytta. Ingen kan likevel bortvises. Du må være medlem for å benytte deg av medlemspriser. Selvbetjent booking av våre hytter er basert på tillit. Velg riktig priskategori. Om det avdekkes feilaktig bruk av priser ilegges et gebyr kr 500,- Vi gjør oppmerksom på at de fleste hyttene er låst med DNTs standardnøkkel. Nøkkelen er kun for medlemmer, én i reisefølge må derfor være medlem. Når man ankommer hytta er det viktig at alle skriver seg inn i besøksprotokollen, også de som har bestilt på forhånd. NB: Senjabu, Nedrefosshytta, Gammelhuset i Skipsfjord og Jægervasshytta er låst med kodelås. Kode oppgis i bekreftelsesepost ved forhåndsbooking. Ved forhåndsbestilling er oppmøtefrist klokka 21.00. Om sengene som er holdt av til forhåndsbestilling ikke er benyttet innen dette tidspunkt, står alle besøkende fritt til å benytte ledige senger i hytta. Den som har forhåndsbestilt og ankommer etter dette tidspunkt, benytter ledige senger som finnes i hytta. Skoleklasser, kommersielle grupper og andre grupper som ønsker å bruke våre hytter tar kontakt med Troms Turlag på e-post: troms@dnt.no. Se for øvrig reglement på vår nettside troms.dnt.no Avbestilling: • Avbestilling til og med 6 døgn før oppmøtedag gir rett til full refusjon. • Avbestilling som gjøres senere enn 5 døgn før oppmøtedag gir ingen rett til refusjon (Eksempel: Et opphold fra fredag må da avbestilles senest kl 23:59 lørdagen før). Du avbestiller selv ved å benytte avbestillingslenken du mottar i bekreftelseseposten. Betalt opphold gir rett til å bruke en annen hytte enn opprinnelig booket hytte 5 dager før og etter booket dato. Man kan også framskynde eller forskyve dato på samme hytte man har bestilt. Retten til seng eller madrass i et slikt tilfelle, vil gjelde for frie senger etter oppmøtefristen klokka 21.00. Endringer noteres i besøksprotokollen. NB! Det er ikke mulig å avbestille kun deler av en ordre. Ved behov for endringer må hele ordren avbestilles, og deretter gjøres ny bestilling. All relevant informasjon om hytta finnes på UT.no, også hvordan hytta er låst. Ved å godkjenne disse vilkårene bekrefter du å ha lest denne informasjonen. Troms Turlag ønsker deg en god tur!