Gamle Torsætra

DNT Gjøvik og Omegn
Gjøvik, Land og Toten

Gamle Torsætra ligger sentralt på Totenåsen, med flotte turmuligheter sommer som vinter. Setra er nyrestaurert og åpnet i juni 2014.

Skiløype rett utenfor døra.

Hytta har 6 senger som kan bookes, likt fordelt på to soverom. En familiekøye i hvert soverom, mederste har brede madrasser med plass til feks 2 barn.

Det er også fire madrasser på hemsen.

Hytta ligger på toppen av en setervoll, der det vinterstid er naturlig skileikterreng og milevis med skiløyper.

Hytta er overnattingssted på Totenåsstien som går fra Lygna (rv. 4) til Mjøsa til Evjua i Totenvika (fv. 33). Det er bussforbindelse i begge ender av stien. Totenåsstien er en firedagerstur med tre overnattinger.

Bestilling av senger ved å følge bestillingslenken.

Det er også mulig å forhåndsbestille hele hytta etter avtale (kr 1900/døgn for medlemmer og kr 2600/døgn for ikke-medlemmer). Det forutsetter at du i god tid tar kontakt på epost: gjovik@dnt.no. Reservasjon av hele hytta forutsetter forhåndsbetaling.

Turforslag i området er Rausteinshytta, Hjemmefrontshytta, Torseterkampen (837 moh.), Tjuvåskampen (812 moh.).

Totenåsen er et kupert terreng og flotte topper gir utsyn til Jotunheimen. Øst på Totenåsen kan du se helt nord til Snøhetta og Rondane. Gamle Torsætra ligger like ved Torsætra kafe, som har mottatt utmerkelser for god mat.

Hytta har enkel utedo. Elektrisk grunnvarme.

Hyttevakt er: Svein Peder Bakken, tlf 95136684 (sveinpbakken@gmail.com)

Gamle Torsætra, Rom 1, Enkeltseng 1

Gamle Torsætra, Rom 1, Familieseng 2 (Nede, venstre side)

Gamle Torsætra, Rom 1, Familieseng 3 (Nede, høyre side)