Daggrø

Blefjell og Vegglifjell
4 drop-in plasser
Tilrettelagt for hund

Daggrø ligger ved Ragnhildstaultjørn (fiskevann) på Vegglifjell i hyttenettet fra Bolkesjø via Blefjell til Hardangervidda. Hytta har gjennomgått en oppgradering i det siste og fremstår som lys og hyggelig. Hytta er låst med DNT-nøkkel. Hytta har 12 sengeplasser.

Det er tillatt med hund i eget rom, men ikke i fellesarealene.

OBS! Det kan på vinteren være utstabilt med strøm på solcelleanlegget, så vi anbefaler alle å ta med lommelykt!

Dagsturmål:

• Daggrønuten (1158 moh.) ca. 2 km nordøst for hytta og Skirvedalen og Skirvedalen naturreservat vest og sørvest for hytta.
  • Fiske i Nordre og Søre Daggrøtjønn øst for hytta.

NB! Daggrø har skiftet status fra “selvbetjent til “ubetjent”. Det betyr at det ikke lenger er matvarer for salg på hytta.

Forhåndsbestilling av sengeplass:

Det er mulig å forhåndsbestille sengeplass på Daggrø i 2 av 3 rom. Forhåndsbestiller du plass har du rett på valgt seng så lenge du ankommer hytta før kl 1900, etter dette kan sengene fritt fordeles til de som ikke har bestilt. Du har fortsatt rett på soveplass ved sen ankomst.

Det er nå mulighet for både dagsbeøsk og dropp inn overnatting på hytta, men husk at du må betale for deg. Det kan du gjøre enten via Vipps (nr 631069) bankoverføring 2291 09 08050 eller via bestillingssiden.

Litt info:

Alle overnatting bestilles  via ut.no.

Refusjon intill 5 døgn før første oppmøtedag. Ingen refusjon etter. Dette kan du i de tilfellene ordne selv via min side.

Minst en i reisefølget må være DNT-medlem med gyldig medlemsskap.

Vaskeliste må følges, og husk å lufte godt.

TURKART: Turkart Sigdal og Rollag; 1:50 000 fra Nordeca, Kongsberg; 1:50 000 fra Nordeca nr. 10026.

Daggrø rom 2 seng 1

Det er på Daggrø to køyesenger på hvert separate soverrom.

Daggrø rom 2 seng 2

Det er på Daggrø to køyesenger på hvert separate soverrom.

Daggrø rom 2 seng 3

Daggrø rom 2 seng 4