Selsli

Kongsberg og Omegns Turistforening
Kongsberg, Meheia, Hvittingfoss, Svene
10 drop-in plasser

Den velholdte hytta har en lys og innbydende spisekrok, og smakfull innredning. Den romslige hemsen gir god soveplass, i tillegg adskilt soverom. Mulighet for skoleklasser.

Hytta er låst med DNT-nøkkel og kan brukes hele året.

Den har anneks med fire senger der det er tillatt å ha med hund. Annekset er fullt utstyrt med kjøkkenkrok og det du trenger for oppholdet i en ubetjent hytte.

Området rundt Selsli

På Baklifjellet sør for Løkjabrua i Jondalen ligger Selsli i et variert og idyllisk landskap. Terrenget er litt knausete og åpent med glissen furuskog. Det er mange vann her, både store som domierer landskapet og de små overraksende tjern. Flere av tjern ved hytta frister til en dukkert. Det er fine muligheter for rundturer fra hytta, både på merka og umerka stier. Men kan ta den fine utsynsturen til Baklisetra – som var hjemmefrontcelle under 2. verdenskrig – eller man kan ta turen opp på Selslinatten (809 moh) og nyte det praktfulle rundskuet derfra.

Denne hytta har fått støtte av overskuddet fra spillemidlene til Norsk Tipping.

Forhåndsbestilling av sengeplass:

På Selsli er det mulig å forhåndsbestille sengeplass. Dette gir deg rett på den sengen du har valgt. På Sesli kan du forhåndsbestille i annekset og i hovedhytta. Soveplassene på hemsen kan ikke forhåndsbestilles.

Dersom ingen har kommet i sengene som kan bestilles til kl 19.00 fordeles de til gjester som ikke har forhåndsbestilt. Ankommer du senere enn kl 1900 og har bestilt plass har du fortsatt rett på soveplass, men ikke den bestemte senga.

Det er nå også muligheter for dagsbesøk og dropp inn overnatting.

Husk at du må betale for deg! Dette kan gjøres via Vipps (nr 631041) bankoverføring 2291 09 08050 eller via bestillingssiden.

Litt info:

Alle overnatting bestilles  via ut.no.

Refusjon intill 5 døgn før første oppmøtedag. Ingen refusjon etter. Dette kan du i de tilfellene ordne selv via min side

Minst en i reisefølget må være DNT-medlem med gyldig medlemsskap.

Vaskeliste må følges, og husk å lufte godt.TURKART: Blefjell; 1:50 000 fra Nordeca nr. 2207, Turkart Meheia; 1:25 000 fra kart Fossøy, Kongsberg; 1:50 000 fra Nordeca nr. 10026.

Selsli rom 1 seng 1 (oppe)

Soverommet har 4 sengeplasser i køye. Dette er en øverkøye

Selsli rom seng 2

Soverommet har 4 sengeplasser i køye. Dette er en underkøye

Selsli rom seng 3 (oppe)

Dette rommet har 4 sengeplasser i køye Dette er en øverkøye

Selsli rom seng 4

Soverommet har 4 sengeplasser i køye Dette er en underkøye

Selsli stue seng 5 (oppe)

Dette er soveplasser i stue. Overkøya

Selsli stue seng 6 (120 seng)

Dette er sengeplass i stua. Senga er 120 cm bred, underkøya.

Selsli anneks seng 7 (oppe)

I annekset er det 4 sengeplasser Hund tillat

Selsli anneks seng 8

I annekset er det 4 sengeplasser. Hund tillat