Vilkår for Snytindhytta

Vilkår for bestilling av Vesterålen Turlags ubetjente hytter. Ved å godkjenne vilkårene bekrefter du å ha lest denne informasjonen. Medlemsnummer skal skrives i notatfeltet dersom medlemspris velges. Kommersielle grupper må kontakte foreningen som eier hytta før bestilling/besøk. Husk å ta med kvittering som viser hvilken hytte, døgn, og seng du har bestilt. Ved ankomst må alle skrive seg inn i besøksprotokollen også de som har bestilt på forhånd. For å gjøre krav på senga du har bestilt må du møte opp innen kl. 1900 den dagen bestillingen gjelder.Ved ankomst etter kl. 1900 benyttes øvrige ledige senger eller madrass på gulv om alle sengene er opptatt. Merk at det kan komme gjester som ikke har bestilt og som har rett til å overnatte på hytta. Avbestilling frem til 5 døgn før oppmøtedag gir rett til full refusjon. (Eksempel: opphold fredag må senest avbestilles søndag kl. 23:59). Avbestilling gjort 0-4 dager før ankomst belastes i sin helhet. Du avbestiller selv ved å logge deg inn på «Min side» i bestillingssystemet hvor du bestilte oppholdet. Sengebestilling på en hytte kan brukes på en annen dato og/eller en annen av DNTs ubetjente hytter i samme område innenfor et tidsrom på 5 dager før og etter opprinnelig ankomstdato. Merk at du da ikke har bestilt seng og må enten benytte en ledig seng (etter kl. 19) eller en annen ledig madrass. Gjelder IKKE på hytter hvor det er bestilling av hel hytte. Gebyr-regler for Vesterålen Turlag: Dersom ikke-medlem har betalt medlemspris blir vedkommende etterfakturert for mellomværendet pluss kr 200 i gebyr. Om du forlater hytta i en slik stand at neste besøk eller tilsyn må foreta ekstra rengjøring, rydding, eller ta med søppel, vil du bli fakturert kr 500,-. Ingemannhytta, Snytindhytta og lille Trollfjordhytta er ulåste. Guvåghytta og store Trollfjordhytta er låste med DNT standardnøkkel. Turlagsstua er låst med egen nøkkel som må hentes på Sortland Hotell. Du må rydde og vaske deg ut av rom og eventuelt hytte innen kl. 1200 avreisedag. Øvrig nyttig informasjon om hyttene finnes på UT.no.  Personvern: Vi lagrer disse personlige opplysningene når du bestiller overnatting: Fullt navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer og bedrift (om fylt ut). Vi lagrer opplysninger om deg og de du evt. bestiller for i henhold til gjeldende GDPR-regelverk. Vi lagrer også informasjon om hvilken hytte/seng du har bestilt, tidspunkt for ditt besøk, totalt antall personer, og hvilken priskategori de ulike personene i følget er registrert med. Hensikten med at vi lagrer denne informasjonen er firedelt: For at vi skal kunne ha dialog med deg i forbindelse med den bestillingen du har gjort. For at du skal kunne logge deg på for å avbestille oppholdet selv. For at du slipper å oppgi opplysninger på nytt ved senere bestillinger. Neste gang oppgir du telefonnummer eller epostadresse, logger inn og resterende opplysninger er ferdig utfylt. Ved leteaksjoner/nød kan vi bistå letemannskaper om hvem som er eller har vært på ulike hytter uten å måtte oppsøke hytta og hytteprotokoll, noe som raskt kan gi verdifulle opplysninger om savnede personer. Du kan når som helst logge deg på vårt bestillingssystem for å se hvilke data vi har lagret om deg. Disse dataene kan du også laste ned. Du kan også velge å slette alle data vi har lagret om deg. Vesterålen Turlag ønsker deg god tur!