Øvre Fjellstul

Kongsberg og Omegns Turistforening
Blefjell og Vegglifjell
5 drop-in plasser

Øvre Fjellstul er ei koselig gammel seter som Kongsberg og Omegns Turistforening (KOT) leier. Fram til 1967 var det seterdrift på Øvre Fjellstul. Setra ble restaurert på dugnad av ivrige KOT-medlemmer høsten 1971.

De gamle tømmerveggene og det spesielle interiøret gir en helt spesiell atmosfære. Gamle ting og redskaper henger på veggene eller finnes på hyllene, og den gamle mjølkebua har blitt kjøkken. Rundt hytta har hyttestyret satt opp en flott skigard, og over den gamle primeisa er taket vedlikeholdt, slik at man har en lun sitteplass. Eget adskilt rom hvor hund har adgang.

Sommerstid er setervollen et flott syn med sin fargerike blomstereng.

Fra Øvre Fjellstul går det merket sti og løype til Daggrø og Lufsjå og videre inn på Hardangervidda.

Mulighet for fine dagsturer til Spjelsetfjell og Ånebunuten, til Velebufjellet, eller til Nansenhytta ved Sørkje.

Hefte om KOT sine hytter, med turbeskrivelser og fakta om hyttene finner du her

Bestilling av overnatting:

På Øvre Fjellstul er 4 av sengeplassene mulig å bestille, men vi har ikke lagt ut hvilke senger. Det må turfølger selv finne ut av sammen på hytta.

All bestilling av sengeplass gjøres via bestillingssiden.

Vi har nå åpent for både dagsbesøk og dropp inn overnatting.

Husk å gjøre opp for deg ved enten å bruke vipps (nr 631060) bankoverføring 2291 09 08050 eller via bestillingssiden.

Litt info:

Alle overnatting bestilles  via ut.no.

Refusjon intill 5 døgn før første oppmøtedag. Ingen refusjon etter. Dette kan du i de tilfellene ordne selv via min side.

Minst en i reisefølget må være DNT-medlem med gyldig medlemsskap.

Vaskeliste må følges.

TURKART: Turkart Sigdal og Rollag; 1:50 000 fra Nordeca, Kongsberg; 1:50 000 fra Nordeca nr. 10026.

Øvre Fjellstul seng1

På Øvre Fjellstul booker du rett til en seng, men sengen på hytta er ikke nummerert. Det er kun mulig å forhåndsbestille 50 % av sengene.

Øvre Fjellstul seng2

På Øvre Fjellstul booker du rett til en seng, men sengen på hytta er ikke nummerert. Det er 50 % av sengene som kan forhåndsbestilles.

Øvre Fjellstul seng3

På Øvre Fjellstul booker du rett til en seng, men sengen på hytta er ikke nummerert. Det er kun mulig å bestille 50 % av sengene.

Øvre Fjellstul seng4