Østtorphytta

DNT Nedre Glomma
Østfold

Velkommen til Østtorphytta!

Østtorphytta og den tilhørende klatreparken er et populært turmål for både barn og voksne.

Hytta sto ferdig i 2016, og er ny og innbydende. Den ligger på et gammelt torp, i skoglige omgivelser i Sarpsborg, på grensen mot Rakkestad.

Dette er en ubetjent hytte, låst med DNT-nøkkel. Det er strøm og innlagt vann på hytta. Det er også mulig å ta en dusj. Utedo til hyttegjester i låven på tunet. Denne skal være låst. Egen utedo til dagsturgjester finner man nærmere stien opp til klatreparken.

Alle de 20 sengeplassene har dyne og pute, men sengetøyet skiftes ikke så ofte. Ta med lakenpose eller eget sengetøy.

Klatreparken

I åsen rett ovenfor hytta er det bygget en kjempefin klatreløype! Her kan store og små boltre seg. Denne sto ferdig september 2021 og består av to ulike klatreløyper med tilhørende gapahuker. Til sammen er det 20 plattformer og 17 forskjellige klatrelementer. I tillegg er det bygget to hytter noen meter oppe i trærne som er koblet sammen med gangbaner av nett så man får kjenne litt på høydefølelsen.

Klatreløypene passer for både liten og stor. Elementene er så lave at foreldre kan gå på bakken ved siden av og følge barna om det er ønskelig, eller det kan være gøy for barna og følge foreldrene som utfolder seg i klatreløypa. Vi vil likevel minne om at det er foreldrene som må sørge for at barna ferdes sikkert i anlegget.

Aktivitetsløypa på Østtorp

Rom 1, køyeseng 1 (nede)

Rommet har to køyesenger med totalt 4 soveplasser. Velg riktig priskategori. Du må være medlem for å benytte medlemspris. Noter medlemsnummer i NOTAT-feltet.

Rom 1, køyeseng 2 (oppe)

Rom 1, køyeseng 3 (nede)

Rom 1, køyeseng 4 (oppe)

Rom 2, køyeseng 1 (nede)

Rom 2, køyeseng 2 (oppe)

Rom 2, køyeseng 3 (nede)

Rom 2, køyeseng 4 (oppe)

Rom 3, familieseng 1 (nede, venstre side)

Familieseng med totalt 3 soveplasser. Dobbeltseng nede og enkeltkøye oppe. Velg riktig priskategori. Du må være medlem for å benytte medlemspris. Noter medlemsnummer i NOTAT-feltet.

Rom 3, familieseng 2 (nede, høyre side)

Rom 3, familieseng 3 (oppe)

Hems, madrass 1

Hems med madrasser på gulvet, totalt ni sengeplasser. Velg riktig priskategori. Du må være medlem for å benytte medlemspris. Noter medlemsnummer i NOTAT-feltet.

Hems, madrass 2

Hems, madrass 3