Vilkår for Vettismorki

Vilkår for bruk av DNT Oslo og Omegns selv- og ubetjente hytter på fjellet og i marka. Forhåndsbestilte plasser må kunne dokumenteres ved ankomst, ordrebekreftelse må medbringes. For at reservasjonen skal gjelde må man ankomme hytta senest kl 19.00 ankomstdagen. DNT Oslo og Omegns selv- og ubetjente hyttene er låst med DNTs standardnøkkel. Nøkkelen er tilgjengelig for medlemmer i DNT, samt Svenska Turistföreningen, Finske Suomen Latu og Islandske Ferðafélag Íslands. Bestilling av standardnøkkelen gjøres enklest i DNTbutikken.no. Privatpersoner som forhåndsbestiller, forhåndsbetaler hytteoppholdet i sin helhet. Den/de som er medlem i DNT i bestillingsøyeblikket velger medlemspris. Det er ikke mulig å endre til medlemspris og få refusjon etter at en bestilling er fullført og betalt. Medlemsnummer skal oppgis ved forhåndsbestilling for alle som benytter seg av medlemspris. Bestiller er ansvarlig for å velge riktige priser til seg selv og sitt reisefølge. Man bestiller én seng per person og medlemmer skriver inn medlemsnummeret sitt. Den/de som forhåndsbestiller, har fortrinnsrett til sengeplass på hytta. På enkelte hytter er det kun mulig å leie hele hytta. Ved ankomst på hytta kan det være nødvendig å bytte om på senger for å fordele grupper mellom rommene, slik at hver gruppe så langt mulig har eget rom. Dette avklares mellom gjestene, evt. med hjelp av hyttevakt. Alle gjester bes være fleksible og opptre hensynsfullt overfor andre gjester. Ved nød skal det gis soveplass. Når man ankommer hytta er det viktig at alle skriver seg inn i besøksprotokollen, selv om man har bestilt på forhånd. Gjestene er selv ansvarlige for å sette seg inn i hytteregler og brannvernsinnstruks. Ved ledig kapasitet kan bestillinger gjøres samme dag som ankomst. Vilkår for avbestilling: · Avbestilling frem til 5 døgn før oppmøtedag gir rett til full refusjon. · Avbestilling som gjøres senere enn 5 døgn før oppmøtedag gir ingen rett til refusjon. Avbestilling gjøres gjennom bestillingsløsningen på nett. For hjelp med denne kan tursenteret kontaktes. All relevant informasjon om hytta finnes på UT.no, også hvordan hytta er låst. Det er ikke tillatt å videreselge bookinger. DNT Oslo og Omegn forbeholder seg retten til å ettersende betalingskrav dersom vi ser at det har blitt oppgitt feil medlemskapsopplysninger. Skjer det hærverk under oppholdeet, vil bestiller bli holdt økonomisk ansvarlig. ---------------------------------------------------------------------------------------- Personvern: DNT Oslo og Omegn lagrer de personlige opplysningene du oppgir når du bestiller overnatting på våre hytter. De opplysningene vi lagrer er Fullt navn Adresse Epostadresse Telefonnummer Bedrift (Hvis relevant) Vi lagrer kun opplysninger om deg som gjennomfører bestillingen. Skulle du bestille for andre i ditt følge, lagrer vi ikke informasjon om de. Vi lagrer også informasjon om hvilken hytte/seng du har bestilt, tidspunkt for ditt besøk, totalt antall personer, og hvilken priskategori de ulike personene i følget er registrert med. Hva brukes opplysningene til? Hensikten med at vi lagrer denne informasjonen er tredelt: For at vi skal kunne ha dialog med deg i forbindelse med den bestillingen du har gjort For at du skal kunne logge deg på å avbestille oppholdet uten å måtte ta kontakt med oss For at du slipper å oppgi opplysninger på nytt ved kommende bestillinger. Neste gang trenger du kun å oppgi ditt telefonnummer eller epostadresse, så kan du logge på og finne dine resterende opplysninger ferdigutfylt. Du vil også ha oversikt over dine bestillinger. Se eller slette dine data Du kan når som helst logge deg på vår bookingløsning for å se hvilke data vi har lagret om deg. Disse dataene kan du også laste ned. Du kan også velge å slette all data vi har lagret om deg. Ved å godkjenne disse vilkårene bekrefter du å ha lest og godkjent denne informasjonen.