Babord – Gressholmen

DNT Oslo og Omegn
Oslofjorden

Babord på Gressholmen ligger idyllisk til i indre Oslofjord. Fra Gressholmen har du en fantastisk utsikt ut over fjorden og inn mot store deler av byen og marka. Babord er nabohytte med den ubetjente DNT hytta Styrbord.

Hytteregler

Les og overhold disse hyttereglene for hyttene på Gressholmen. Det er ikke tillatt å telte, eller overnatte ute i hengekøye, verken ved hyttene eller andre steder på øya.

Bestilling

Gressholmen Babord er ubetjent og åpnes med DNTs standardnøkkel. Alle kan bruke hytta, men kun medlemmer av DNT får tilgang til nøkkelen og du må forhåndsbestille plass på hytta. Den som er ansvarlig for bestillingen må være minst 18 år.

Hytta disponeres fra kl. 14 ankomstdagen til kl. 12 avreisedagen. Turistforeningens hytter brukes til friluftsliv, og det er ikke anledning til å ha fest på hytta. Hunder kan dessverre ikke være med inn i hytta.

Hytta er åpen for booking av en og en sengeplass, en for hver person i gruppa.

Det skal være ro i hytta og på uteområdet mellom 23:00 og 07:00.

Hytta har varmt og kaldt vann (drikkevann), strøm, kjøleskap, microbølgeovn, kaffetrakter, vannkoker, vedovner til oppvarming, 2 stekeovner og 2 koketopper til matlaging, basisutstyr for matlaging og oppvask og dopapir, dyner, puter og tepper. Støvsuger og mopp brukes til rengjøring. Veden på hytta skal kun benyttes til fyring i vedovnene, ikke til bål ute. Ta med all mat, litt ekstra dopapir, lakenpose og putevar eller rent sengesett. Hodelykt er lurt å ha med i den mørke årstiden. Hver enkelt må gjøre rent etter seg. Hovedregelen er at du bør forlate hytta i den stand du selv ønsker å finne den, eventuelt litt bedre enn da du kom. Hytta har grill som deles med gjestene på Styrbord. Ta med grillkull og tennvæske.

Vannkilde

Det er innlagt vann, som kan drikkes.

Det er ikke tillatt med hund inne i hytta.

Beskrivelse av hytta

Hytta har en grunnflate på ca 55m2 fordelt på to etasjer. Første etasje består av to spisestuer med sofa i den støste, kjøkken med to platetopper og komfyrer, toalett og ett soverom. Hytta har 13 sengeplasser fordelt på 4 soverom. I første etasje er det gult soverom med to enkeltsenger. I andre etasje er det 3 soverom: blått rom med 6 senger, rosa rom med 4 senger og grått rom med en dobbeltseng (gjennomgang til rosa rommet, se plantegningen under Bilder).

Hytta er helt nyrenovert, stor takk til Oslo kommune og Bymiljøetaten!

Andre DNT-hytter i Oslomarka

DNT Oslo og Omegn har 36 ubetjente hytter i Marka.

Babord, gult rom, seng 2

Minst en i turfølge må være medlem for å bruke hytta, og må ha med seg DNT-nøkkelen.

Babord, gult rom, seng 1

Babord, blått rom, seng 1

Babord, blått rom, seng 2

Babord, blått rom, seng 3